Nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. księgowości Urzędu
wykształcenie wyższe na kierunku ekonomia, finanse lub rachunkowość
Wymagania niezbędne:
- wykształcenie wyższe na kierunku ekonomia, finanse lub rachunkowość,
- posiadanie co najmniej 3 letniego stażu pracy, w tym jeden rok pracy w dziale księgowości lub rachunkowości,
- posiadanie obywatelstwa polskiego,
- korzystanie z pełnych praw publicznych,
- pełna zdolność do czynności prawnych,
- nieposzlakowana opinia,
- brak prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- znajomość podstaw księgowości budżetowej,
- znajomość przepisów :
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2023 r. poz. 40)
- regulamin organizacyjny Urzędu Miejskiego w Łęcznej (zarządzenie Nr 52/2019 z dnia 18 kwietnia 2019 roku w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Łęcznej)
- ustawa o finansach publicznych wraz z przepisami wykonawczymi ( Dz. U. z 2023 r. poz. 1270, 1273,1407, 1429, 1641,1693, 1872)
-ustawa o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120, 295,1598),
- ustawa o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2022 r poz. 2267, z 2023, poz. 1586, 2005),
-ustawa o postępowaniu egzekucyjnym w administracji ( U. z 2023 r. poz. 2505, 2760)
- rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz.U. z 2011 r. nr 14, poz
Wymagania dodatkowe:
- Umiejętność obsługi komputera, w tym pakietu biurowego MS Office, Open Office, poczty elektronicznej MS Outlook.
- Umiejętność pracy w systemie finansowo – księgowym.
- Umiejętność obsługi urządzeń biurowych ( skaner, drukarka, kserokopiarka, fax ).
- Znajomość struktur Urzędu Miejskiego w Łęcznej oraz gminnych jednostek organizacyjnych i pomocniczych.
- Znajomość zagadnień klasyfikacji budżetowej i sprawozdawczości budżetowej.
- Umiejętność prowadzenia czynności windykacyjnych należności cywilnoprawnych i publicznoprawnych w zakresie opłat lokalnych.
- Samodzielność w działaniu, umiejętność organizowania pracy własnej.
- Kreatywność.
- Umiejętność pracy w zespole.
- Dyspozycyjność.
- Odporność na stres.
- Mile widziane przebyte dodatkowe szkolenia i kursy specjalistyczne z zakresu księgowości budżetowej.
- Umiejętność bezkonfliktowego działania.
- Umiejętność samodzielnego podejmowania decyzji.
Zakres wykonywania zadań na stanowisku:
- Bieżące prowadzenie ewidencji księgowej w zakresie dochodów budżetowych Urzędu jako jednostki na podstawie wyciągów bankowych, w tym:
- dekretowanie wyciągów bankowych,
- księgowanie zadekretowanych wyciągów bankowych w module windykacja oraz w systemie finansowo – księgowym.
- Ustalanie prawidłowości dochodów budżetowych pod kątem zgodności z obowiązującymi przepisami dotyczącymi klasyfikacji budżetowej.
- Uzgadnianie wpłat z tytułu podatków i opłat lokalnych z Referatem Podatkowym
- Wprowadzanie do programu finansowo – księgowego dokumentów PK, przygotowanych przez Referat Podatkowy.
- Terminowe przekazywanie danych o realizacji dochodów, niezbędnych do sporządzania wymaganej sprawozdawczości budżetowej i finansowej.
- Terminowe przekazywanie zrealizowanych dochodów na konto budżetu gminy.
- Uzgadnianie na koniec każdego miesiąca sald wyciągów bankowych.
- Uzgadnianie na koniec każdego miesiąca wysokości przekazanych dochodów budżetowych z pracownikiem prowadzącym księgi rachunkowe budżetu gminy Łęczna.
- Uzgadnianie sald na kontach rozrachunkowych dla potrzeb sporządzenia sprawozdania budżetowego RB -27s i sprawozdania z operacji finansowych RB – N.
- Analiza i kontrola zapisów na kontach księgowych, przeprowadzanie weryfikacji sald na kontach rozrachunkowych w zakresie należności z tytułu dochodów budżetowych.
- Księgowanie wpłat i uzgadnianie należnego podatku vat wynikającego z wystawionych faktur i innych dokumentów księgowych.
- Terminowe przekazywanie należnego podatku vat na konto centralizacji lub podatku vat do odliczenia na wyodrębnione konto wydatków budżetowych.
- Sporządzanie przelewów w systemie bankowości elektronicznej.
- Doraźne zastępstwo pracownika prowadzącego rozrachunki z tytułu należności budżetowych i rozliczeń podatku vat.
- Przygotowywanie dokumentacji i jej bieżące przekazywanie do archiwum zakładowego zgodnie z rzeczowym wykazem akt.
Wymagane dokumenty:
- kserokopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie i staż pracy ( w tym potwierdzające jeden rok pracy w dziale księgowości lub rachunkowości)
- oświadczenie kandydata o braku prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (wzór w załączniku),
- oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego ( wzór w załączniku),
- oświadczenie kandydata o korzystaniu w pełni z praw publicznych oraz pełnej zdolności do czynności prawnych (wzór w załączniku),
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji (wzór w załączniku),
- życiorys zawodowy (CV)- opatrzony własnoręcznym podpisem oraz telefonem kontaktowym lub e-mailem,
- list motywacyjny- opatrzony własnoręcznym podpisem oraz telefonem kontaktowym lub e-mailem,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (wzór w załączniku),
- inne dokumenty według uznania.
Wzór oświadczeń oraz kwestionariusza osobowego dla kandydata w załączniku.
Zaświadczenie o zatrudnieniu dokumentuje wyłącznie bieżący okres zatrudnienia tj. niezakończony stosunek pracy oraz okresy zatrudnienia występujące przez wejściem w życie przepisów nakazujących wydawanie świadectw pracy.
Warunki i miejsce pracy:
- Miejsce pracy – Urząd Miejski w Łęcznej Plac Kościuszki 5. Budynek piętrowy.
Stanowisko pracy znajduje się na I piętrze.
- Norma dobowa czasu pracy wynosi: 8 godzin.
- Praca w pełnym wymiarze czasu pracy- 1 etat tj. 40 godzin tygodniowo (w poniedziałki, środy, czwartki i piątki w godzinach 07:00-15:00, wtorki w godzinach 08:00-16:00).
- Praca ma charakter pracy administracyjno-biurowej.
- Praca w zespole.
- Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie. Bezpośredni kontakt z innymi pracownikami.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Oświetlenie naturalne i sztuczne.
- W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, umowę o pracę zawiera się na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy, z wynagrodzeniem zgodnym z Regulaminem Wynagradzania Pracowników Urzędu Miejskiego w Łęcznej oraz rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych.
- Dla pracownika podejmującego po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym w czasie trwania zawartej z nim umowy o pracę na czas określony organizuje się służbę przygotowawczą:
- służba przygotowawcza ma na celu teoretyczne i praktyczne przygotowanie pracownika do należytego wykonywania obowiązków służbowych.
- służba przygotowawcza trwa nie dłużej niż 3 miesiące i kończy się egzaminem.
- pozytywny wynik egzaminu kończącego służbę przygotowawczą jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Łęcznej w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu luty 2024 r. (w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia) wynosi co najmniej 6 %.
Miejsce i termin składania dokumentów:
Ofertę i wszystkie wymagane dokumenty należy złożyć na kancelarii Urzędu Miejskiego lub przesłać poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP, z wykorzystaniem kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego albo przesłać na adres Urzędu Miejskiego w Łęcznej, Plac Kościuszki 5, 21-010 Łęczna w zamkniętej kopercie oznaczonej czytelnym imieniem i nazwiskiem z dopiskiem:
„ Nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. księgowości” do dnia 11 marca 2024 r. do godziny 15. (decyduje data i godzina faktycznego wpływu do Urzędu).
Uwaga:
- w celu ułatwienia kontaktu związanego z przeprowadzeniem naboru prosimy o wskazanie telefonu kontaktowego;
- oferty, które wpłyną do Urzędu niekompletne lub po wyżej wskazanym terminie nie będą rozpatrywane;
- oświadczenia i dokumenty składane w drodze przeprowadzanego naboru muszą być podpisane własnoręcznie;
- dokumenty (oferta) kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie naboru (rekrutacji), zostaną dołączone do jego akt osobowych;
- dokumenty (oferty) pozostałych osób, biorących udział w naborze, które nie zostały w jego wyniku zatrudnione, będą przechowywane w czasie do 3 miesięcy, na prośbę osoby bezpośrednio zainteresowanej, będą zwrócone, w przeciwnym wypadku zostaną zniszczone po tym terminie;
- o terminie i miejscu kolejnego etapu rekrutacji zostaną powiadomieni telefonicznie wyłącznie kandydaci spełniający wymagania formalne określone w niniejszym ogłoszeniu,
- proponowany termin zatrudnienia: 01.04.2024 r.;
- informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Łęcznej https://umleczna.bip.lubelskie.pl/ oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego ul. Plac Kościuszki 5 przez okres co najmniej 3 miesięcy.
Dodano do BIP dnia 01-03-2024 12:38:26