Nabór na wolne stanowisko ds. rozliczeń podatku VAT
wykształcenie wyższe magisterskie ( ekonomia, finanse, rachunkowość )
Wymagania niezbędne:
- posiadanie obywatelstwa polskiego,
- wykształcenie wyższe magisterskie ( ekonomia, finanse, rachunkowość)
- posiadanie min. 3 letniego stażu pracy w księgowości,
- biegła obsługa komputera,
- umiejętność pracy w systemach finansowo – księgowych,
- umiejętność prowadzenia czynności windykacyjnych należności cywilnoprawnych i publicznoprawnych,
- znajomość księgowości budżetowej, sprawozdawczości budżetowej i w zakresie operacji finansowych
- brak prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełnych praw publicznych,
Wymagania dodatkowe:
- Preferowane osoby ze stażem pracy na stanowisku związanym z prowadzeniem rozliczeń podatku vat,
- Umiejętność dokonywania rozliczeń w zakresie VAT i sporządzania stosownych plików JPK_VAT w tym zakresie oraz dekretacji dokumentów księgowych.
- Umiejętność obsługi urządzeń biurowych ( skaner, drukarka, kserokopiarka, fax )
- Znajomość struktur Urzędu Miejskiego w Łęcznej oraz gminnych jednostek organizacyjnych i pomocniczych.
- Predyspozycje osobowościowe: samodzielność w działaniu, umiejętność organizowania pracy własnej, kreatywność, umiejętność pracy w zespole, dyspozycyjność, odporność na stres, umiejętność bezkonfliktowego działania, umiejętność samodzielnego podejmowania decyzji.
- Mile widziane przebyte dodatkowe szkolenia i kursy specjalistyczne z zakresu księgowości budżetowej i podatku od towarów i usług.
Znajomość przepisów prawa:
- ustawa o podatku od towarów i usług (Dz.U z 2021 roku poz. 685 z późn. zm)
- ustawa o rachunkowości (Dz. U z 2021 roku poz. 217 z późn. zm)
- ustawa o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U z 2020 roku poz. 1427 z późn. zm.)
- ustawa o finansach publicznych (Dz.U z 2021 roku poz. 305 z późn. zm) oraz przepisów wykonawczych do tej ustawy.
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2020 r. poz. 256),
- ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1282 z póź.zm.),
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (z 2021 r. poz. 1372 z póź.zm.)
- statut Gminy Łęczna - Uchwała nr XIX/118/2012 Rady Miejskiej w Łęcznej z dnia 23 maja 2012 r. w sprawie ustalenia Statutu Gminy Łęczna (Dz. Urz. Woj. Lubelskiego z 2012 r. poz. 2108 z póź.zm.),
- regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Łęcznej (zarządzenie Nr 52/2019 z dnia 18 kwietnia 2019 roku w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Łęcznej)
Zakres wykonywania zadań na stanowisku.
- Prowadzenie ewidencji rozliczeń podatku vat,
- Terminowe sporządzanie pliku JPK VAT jednostkowego i zbiorczego,
- Prawidłowe stosowanie zasad zmniejszania podatku należnego o podatek naliczony.
- Prowadzenie ewidencji księgowej należności i przychodów z tytułu dochodów budżetowych,
- Terminowe rozliczanie rozrachunków Urzędu,
- Prowadzenie bieżącej kontroli terminów płatności z tytułu dochodów budżetowych,
- Podejmowanie czynności egzekucyjnych w stosunku do kontrahentów, zalegających z uiszczaniem należności cywilno-prawnych bądź też należności publicznoprawnych (mandaty, opłata adiacencka, renta planistyczna, opłata za zajęcie pasa drogowego etc.),
- Sporządzanie i wysyłanie do kontrahentów wezwań do zapłaty, upomnień,
- Naliczanie odsetek za nieterminowe płatności, wysyłanie not odsetkowych,
- Wystawianie not obciążeniowych dotyczących obciążeń innych gmin kosztami uczestnictwa
- Wstępne rozpatrywanie podań dotyczących umorzenia, rozłożenia na raty lub odroczenia płatności należności budżetowych.
- Sporządzanie dokumentacji w zakresie udzielonych ulg w spłacie należności budżetowych stanowiących pomoc publiczną.
- Prowadzenie rejestru przyznanych ulg w spłacie należności budżetowych.
- Kompletowanie dokumentacji z zakresie składanych odwołań i zażaleń od wydanych decyzji i postanowień oraz terminowe przekazywanie do organów odwoławczych.
- Przygotowywanie informacji, danych o kwocie należności z tytułu dochodów budżetowych, kwocie zaległości i nadpłat na koniec każdego okresu sprawozdawczego celem sporządzenia sprawozdawczości budżetowej i finansowej.
- Analiza oraz kontrola dokumentacji związanej z rozliczaniem dotacji udzielanych jednostkom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych jak i innym jednostkom,
- Prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania, inwentaryzowanie druków,
- Terminowe podejmowanie czynności i prowadzenie czynności mających na celu inwentaryzację należności Urzędu Miejskiego,
- Terminowe rozliczanie osób z pobranych druków ścisłego zarachowania.
Wymagane dokumenty:
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i staż pracy
- oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie,
- oświadczenie kandydata o korzystaniu w pełni z praw publicznych,
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
- życiorys zawodowy ( CV)- opatrzony własnoręcznym podpisem oraz telefonem kontaktowym lub e-mailem,
- list motywacyjny- opatrzony własnoręcznym podpisem oraz telefonem kontaktowym lub e-mailem,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- inne dokumenty według uznania.
Zaświadczenie o zatrudnieniu dokumentuje wyłącznie bieżący okres zatrudnienia tj. niezakończony stosunek pracy oraz okresy zatrudnienia występujące przez wejściem w życie przepisów nakazujących wydawanie świadectw pracy.
Wzór oświadczeń oraz kwestionariusza osobowego dla kandydata w załączniku.
Warunki i miejsce pracy
- Miejsce pracy – Urząd Miejski w Łęcznej Plac Kościuszki 5.
- Norma dobowa czasu pracy wynosi: 8 godzin.
- Praca w pełnym wymiarze czasu pracy- 1 etat tj. 40 godzin tygodniowo (w poniedziałki, środy, czwartki i piątki w godzinach 07:00-15:00, wtorki w godzinach 08:00-16:00).
- Praca ma charakter pracy biurowej. Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
- Pierwsza umowa zostanie zawarta na okres do 6 miesięcy z możliwością przedłużenia, z wynagrodzeniem zgodnym z Regulaminem Wynagradzania Pracowników Urzędu Miejskiego w Łęcznej. Osoba wyłoniona w naborze może zostać skierowana do odbycia służby przygotowawczej kończącej się egzaminem.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Łęcznej w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu grudniu 2021 r.( w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia) wynosił co najmniej 6 %.
Miejsce i termin składania dokumentów:
Ofertę i wszystkie wymagane dokumenty należy złożyć osobiście na kancelarii Urzędu Miejskiego lub przesłać na adres Urzędu Miejskiego w Łęcznej, Plac Kościuszki 5 w zamkniętej kopercie z dopiskiem:
„ Nabór na wolne stanowisko urzędnicze – ds. rozliczeń podatku VAT do dnia 25 stycznia 2022 r. do godz.15.00 (decyduje data i godzina faktycznego wpływu do Urzędu).
Uwaga:
- w celu ułatwienia kontaktu związanego z przeprowadzeniem naboru prosimy o wskazanie telefonu kontaktowego;
- oferty, które wpłyną do Urzędu niekompletne lub po wyżej wskazanym terminie nie będą rozpatrywane;
- oświadczenia i dokumenty składane w drodze przeprowadzanego naboru muszą być podpisane własnoręcznie;
- dokumenty (oferta) kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie naboru (rekrutacji), zostaną dołączone do jego akt osobowych;
- dokumenty (oferty) pozostałych osób, biorących udział w naborze, które nie zostały w jego wyniku zatrudnione, będą przechowywane w czasie do 3 miesięcy, na prośbę osoby bezpośrednio zainteresowanej, będą zwrócone, w przeciwnym wypadku zostaną zniszczone po tym terminie;
- o terminie i miejscu kolejnego etapu rekrutacji zostaną powiadomieni telefonicznie wyłącznie kandydaci spełniający wymagania formalne określone w niniejszym ogłoszeniu.
- informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Łęcznej https://umleczna.bip.lubelskie.pl/ oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego ul. Plac Kościuszki 5.
Dodano do BIP dnia 12-01-2022 09:20:06