Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Łęcznej

Logo - Urząd Miejski w Łęcznej

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Nabór na wolne stanowisko ds. rozliczeń podatku VAT

Symbol oferty
KK.2110.1.2022
Jednostka ogłaszająca
Urząd Miejski w Łęcznej Plac Kościuszki 5 21-010 Łęczna
Data ogłoszenia
2022-01-12
Termin składania dokumentów
2022-01-25
Wymagane wykształcenie

wykształcenie wyższe magisterskie ( ekonomia, finanse, rachunkowość )

Wymagania związane ze stanowiskiem

Wymagania niezbędne:

  1. posiadanie obywatelstwa polskiego,
  2. wykształcenie wyższe magisterskie ( ekonomia, finanse, rachunkowość)
  3. posiadanie min. 3 letniego stażu pracy w księgowości,
  4. biegła obsługa komputera,
  5. umiejętność pracy w systemach finansowo – księgowych,
  6. umiejętność prowadzenia czynności windykacyjnych należności cywilnoprawnych i publicznoprawnych,
  7. znajomość księgowości budżetowej, sprawozdawczości budżetowej i w zakresie operacji finansowych
  8. brak prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  9. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełnych praw publicznych,

Wymagania dodatkowe:

  1. Preferowane osoby ze stażem pracy na stanowisku związanym z prowadzeniem rozliczeń podatku vat,
  2. Umiejętność dokonywania rozliczeń w zakresie VAT i sporządzania stosownych plików JPK_VAT w tym zakresie oraz dekretacji dokumentów księgowych.
  3. Umiejętność obsługi urządzeń biurowych ( skaner, drukarka, kserokopiarka, fax )
  4. Znajomość struktur Urzędu Miejskiego w Łęcznej oraz gminnych jednostek organizacyjnych i pomocniczych.
  5. Predyspozycje osobowościowe: samodzielność w działaniu, umiejętność organizowania pracy własnej, kreatywność, umiejętność pracy w zespole, dyspozycyjność, odporność na stres, umiejętność bezkonfliktowego działania, umiejętność samodzielnego podejmowania decyzji.
  6. Mile widziane przebyte dodatkowe szkolenia i kursy specjalistyczne z zakresu księgowości budżetowej i podatku od towarów i usług.

Znajomość przepisów prawa:

  1. ustawa o podatku od towarów i usług (Dz.U z 2021 roku poz. 685 z późn. zm)
  2. ustawa o rachunkowości (Dz. U z 2021 roku poz. 217 z późn. zm)
  3. ustawa o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U z 2020 roku poz. 1427 z późn. zm.)
  4. ustawa o finansach publicznych (Dz.U z 2021 roku poz. 305 z późn. zm) oraz przepisów wykonawczych do tej ustawy.
  5. ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2020 r. poz. 256),
  6. ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1282 z póź.zm.),
  7. ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (z 2021 r. poz. 1372 z póź.zm.)
  8. statut Gminy Łęczna - Uchwała nr XIX/118/2012 Rady Miejskiej w Łęcznej z dnia 23 maja 2012 r. w sprawie ustalenia Statutu Gminy Łęczna (Dz. Urz. Woj. Lubelskiego z 2012 r. poz. 2108 z póź.zm.),
  9. regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Łęcznej (zarządzenie Nr 52/2019 z dnia 18 kwietnia 2019 roku w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Łęcznej)

 

Zakres obowiązków

Zakres wykonywania zadań na stanowisku.

  1. Prowadzenie ewidencji rozliczeń podatku vat,
  2. Terminowe sporządzanie pliku JPK VAT jednostkowego i zbiorczego,
  3. Prawidłowe stosowanie zasad zmniejszania podatku należnego o podatek naliczony.
  4. Prowadzenie ewidencji księgowej należności i przychodów z tytułu dochodów budżetowych,
  5. Terminowe rozliczanie rozrachunków Urzędu,
  6. Prowadzenie bieżącej kontroli terminów płatności z tytułu dochodów budżetowych,
  7. Podejmowanie czynności egzekucyjnych w stosunku do kontrahentów, zalegających z uiszczaniem należności cywilno-prawnych bądź też należności publicznoprawnych (mandaty, opłata adiacencka, renta planistyczna, opłata za zajęcie pasa drogowego etc.),
  8. Sporządzanie i wysyłanie do kontrahentów wezwań do zapłaty, upomnień,
  9. Naliczanie odsetek za nieterminowe płatności, wysyłanie not odsetkowych,
  10. Wystawianie not obciążeniowych dotyczących obciążeń innych gmin kosztami uczestnictwa
  11. Wstępne rozpatrywanie podań dotyczących umorzenia, rozłożenia na raty lub odroczenia płatności należności budżetowych.
  12. Sporządzanie dokumentacji w zakresie udzielonych ulg w spłacie należności budżetowych stanowiących pomoc publiczną.
  13. Prowadzenie rejestru przyznanych ulg w spłacie należności budżetowych.
  14. Kompletowanie dokumentacji z zakresie składanych odwołań i zażaleń od wydanych decyzji i postanowień oraz terminowe przekazywanie do organów odwoławczych.
  15. Przygotowywanie informacji, danych o kwocie należności z tytułu dochodów budżetowych, kwocie zaległości i nadpłat na koniec każdego okresu sprawozdawczego celem sporządzenia sprawozdawczości budżetowej i finansowej.
  16. Analiza oraz kontrola dokumentacji związanej z rozliczaniem dotacji udzielanych jednostkom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych jak i innym jednostkom,
  17. Prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania, inwentaryzowanie druków,
  18. Terminowe podejmowanie czynności i prowadzenie czynności mających na celu inwentaryzację należności Urzędu Miejskiego,
  19. Terminowe rozliczanie osób z pobranych druków ścisłego zarachowania.
Wymagane dokumenty

Wymagane dokumenty:

  1. kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i staż pracy
  2. oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie,
  3. oświadczenie kandydata o korzystaniu w pełni z praw publicznych,
  4. oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
  5. życiorys zawodowy ( CV)- opatrzony własnoręcznym podpisem oraz telefonem kontaktowym lub e-mailem,
  6. list motywacyjny- opatrzony własnoręcznym podpisem oraz telefonem kontaktowym lub e-mailem,
  7. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  8. inne dokumenty według uznania.

 

Zaświadczenie o zatrudnieniu dokumentuje wyłącznie bieżący okres zatrudnienia tj. niezakończony stosunek pracy oraz okresy zatrudnienia występujące przez wejściem w życie przepisów nakazujących wydawanie świadectw pracy.

Wzór oświadczeń oraz kwestionariusza osobowego dla kandydata w załączniku.

 

Warunki pracy

Warunki i miejsce pracy

  1. Miejsce pracy – Urząd Miejski w Łęcznej Plac Kościuszki 5.
  2. Norma dobowa czasu pracy wynosi: 8 godzin.
  3. Praca w pełnym wymiarze czasu pracy- 1 etat tj. 40 godzin tygodniowo (w poniedziałki, środy, czwartki i piątki w godzinach 07:00-15:00, wtorki w godzinach 08:00-16:00).
  4. Praca ma charakter pracy biurowej. Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
  5. Pierwsza umowa zostanie zawarta na okres do 6 miesięcy z możliwością przedłużenia, z wynagrodzeniem zgodnym z Regulaminem Wynagradzania Pracowników Urzędu Miejskiego w Łęcznej. Osoba wyłoniona w naborze może zostać skierowana do odbycia służby przygotowawczej kończącej się egzaminem.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Łęcznej w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu  grudniu 2021 r.( w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia)  wynosił co najmniej  6 %.

Miejsce składania dokumentów

Miejsce i termin składania dokumentów:

Ofertę i wszystkie wymagane dokumenty należy złożyć osobiście na kancelarii Urzędu Miejskiego  lub przesłać na adres Urzędu Miejskiego w Łęcznej, Plac Kościuszki 5 w zamkniętej kopercie z dopiskiem:

„ Nabór na wolne stanowisko urzędnicze – ds. rozliczeń podatku VAT  do dnia 25 stycznia 2022 r. do godz.15.00  (decyduje data i godzina faktycznego wpływu do Urzędu).

 

Uwagi

Uwaga:

  1. w celu ułatwienia kontaktu związanego z przeprowadzeniem naboru prosimy o wskazanie telefonu kontaktowego;
  2. oferty, które wpłyną do Urzędu niekompletne lub po wyżej wskazanym terminie nie będą rozpatrywane;
  3. oświadczenia i dokumenty składane w drodze przeprowadzanego naboru muszą być podpisane własnoręcznie;
  4. dokumenty (oferta) kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie naboru (rekrutacji), zostaną dołączone do jego akt osobowych;
  5. dokumenty (oferty) pozostałych osób, biorących udział w naborze, które nie zostały w jego wyniku zatrudnione, będą przechowywane w czasie do 3 miesięcy, na prośbę osoby bezpośrednio zainteresowanej, będą zwrócone, w przeciwnym wypadku zostaną zniszczone po tym terminie;
  6. o terminie i miejscu kolejnego etapu rekrutacji zostaną powiadomieni telefonicznie wyłącznie kandydaci spełniający wymagania formalne określone w niniejszym ogłoszeniu.
  7. informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Łęcznej https://umleczna.bip.lubelskie.pl/ oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego ul. Plac Kościuszki 5.

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Monika Medyńska
Dodano do BIP dnia 12-01-2022 09:20:06