Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Łęcznej

Logo - Urząd Miejski w Łęcznej

Deklaracja dostępności

1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego

Urząd Miejski w Łęcznej (Plac Kościuszki 5, 21-010 Łęczna, tel: centrala: (81) 535-86-00, fax: (81) 752-02-42, email: info@um.leczna.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Urząd Miejski w Łęcznej.

2. Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2020-07-01.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-07-27.

3. Dane kontaktowe

W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Justyna Mikołajewska, e-mail: justynam@um.leczna.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 815358602. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.

4. Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

Treści wymienione poniżej są niedostępne z następujących powodów:

  1. Część z opublikowanych zdjęć, grafik i wykresów nie posiada opisu alternatywnego.
  2. Filmy opublikowane przed wejściem ustawy w życie nie posiadają napisów dla osób niesłyszących.

Wyłączenia:

  1. Pewne treści opublikowane na stronie mogą być niedostępne z uwagi na fakt, że zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
  2. Mapy i obrazy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

 

Redaktorzy serwisu dokładają wszelkich starań, aby treści umieszczane na stronie były dostępne cyfrowo dla jak najszerszego grona odbiorców serwisu.

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:

  • podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
  • możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
  • uporządkowana przejrzysta mapa strony,
  • artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
  • treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
  • strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.

5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania

Oświadczenie sporządzono dnia: 2022-07-27. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

6. Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

7. Skróty klawiaturowe

Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

8. Dostępność architektoniczna

Plac Kościuszki 5

Wejście do budynku bezprogowe z poziomu chodnika. Istnieje możliwość umówienia spotkania z klientem na parterze. Na parterze po prawej stronie znajduje się biuro obsługi interesanta, w którym udzielana jest pomoc osobom z niepełnosprawnością.

Przed Urzędem Miejskim znajduje się 1 miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.

Toalety dla osób poruszających się na wózkach znajdują się na parterze budynku.

 Brak windy oraz platformy podnośnika na I piętro.

W budynku brak pętli indukcyjnych.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla  ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Istnieją wyróżnienia początku i końca biegu schodów za pomocą kontrastowego koloru.

Zapewnienie wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego.

Plac Kościuszki 22

Budynek wyposażony w podjazd do drzwi wejściowych do sali konferencyjnej Rady Miejskiej w Łęcznej.

Od strony Placu Kanałowego  znajduję się 1 miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.

Istnieją wyróżnienia początku i końca biegu schodów za pomocą kontrastowego koloru.

Urząd Miejski w Łęcznej nie zapewnia możliwości korzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

Brak windy oraz platformy podnośnika na I piętro.

Plac Kościuszki 28

Przy Placu Kościuszki  znajduję się 1 miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.

Istnieje wyróżnienie różnicy poziomów przed wejściem do budynku.

Brak toalety dostosowanej dla potrzeb osób niepełnosprawnych.

W budynku brak dostępu do korzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub on-line.

9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami

10. Informacje dodatkowe

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Justyna Mikołajewska, justynam@um.leczna.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu  81/ 53-58-602. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.