Nabór na wolne stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat lokalnych w REFERACIE PODATKOWYM
wykształcenie wyższe ( preferowane- finanse, administracja publiczna, prawo)
Wymagania niezbędne:
- posiadanie obywatelstwa polskiego,
- wykształcenie wyższe (preferowane- finanse, administracja publiczna, prawo),
- posiadanie co najmniej 6 - miesięcznego doświadczenia w administracji publicznej,
- biegła obsługa komputera (znajomość pakietu MS Office- Word, Excel, Outlook),
- umiejętność pracy z interesantami,
- brak prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełnych praw publicznych,
- nieposzlakowana opinia
Znajomość przepisów prawa:
- ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym,
- ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym,
- ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych,
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. ordynacja podatkowa,
- ustawa z dnia 10 marca 2006 r. o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
- ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
- przepisy wykonawcze do w/w ustaw
Wymagania dodatkowe:
- znajomość obsługi programu podatkowego Mikrobit,
- umiejętność obsługi urządzeń technicznych (skaner, drukarka, kserokopiarka, fax),
- znajomość struktur Urzędu Miejskiego w Łęcznej oraz gminnych jednostek organizacyjnych i pomocniczych,
- predyspozycje osobowościowe: samodzielność w działaniu, umiejętność zorganizowania pracy własnej, umiejętność pracy w zespole, rzetelność, sumienność, komunikatywność
Zakres wykonywania zadań na stanowisku:
- Dokonywanie wymiaru podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości dla gospodarstw rolnych prowadzonych przez osoby fizyczne, oraz podatek rolny i leśny osoby prawne oraz jednostki nieposiadające osobowości prawnej - obsługa komputera w tym zakresie:
- wprowadzanie zmian geodezyjnych oraz prowadzenie rejestru zmian geodezyjnych,
- prowadzenie rejestru przypisów i odpisów,
- wydawanie decyzji ustalających i korygujących wymiar,
- prowadzenie kart gospodarstw,
- W przypadku odwołania podatników od decyzji dokonywanych na zajmowanym stanowisku, przekazywanie akt sprawy do Samorządowego Kolegium Odwoławczego.
- Wydawanie decyzji o odroczeniu terminu płatności podatku lub o rozłożeniu na raty.
- Wydawanie decyzji o ulgach w podatku rolnym (ulgi inwestycyjne, z tytułu nabycia gruntów).
- Kontrola zgodności składanych informacji.
- Sprawdzanie opodatkowania budynków na podstawie pozwoleń na budowę i użytkowania budynków.
- Sprawdzanie osób fizycznych rejestrujących działalność gospodarczą pod względem zgłoszenia obowiązku podatkowego.
- Załatwianie interesantów w zakresie w/w spraw.
- Sporządzanie poleceń przypisu, odpisu do referatu finansowego.
- Uzgadnianie danych księgowych: przypisów, odpisów z referatem finansowym.
- Sporządzanie informacji o skutkach obniżenia górnych stawek podatków za okres sprawozdawczy i przekazanie ich kierownikowi referatu.
- Sporządzanie informacji o skutkach udzielonych ulg i zwolnień za okres sprawozdawczy i przekazanie ich kierownikowi referatu.
- Sporządzanie informacji o umorzeniu zaległych podatków, odroczeniu bądź rozłożeniu na raty za okres sprawozdawczy i przekazanie ich kierownikowi referatu.
- Wystawianie wniosków do sądu rejonowego o stwierdzenie nabycia spadku po zmarłych podatnikach.
- Dokonywanie przypisów i odpisów podatków dla sołtysów (nakazy i decyzje doręczone przez sołtysów).
- Sporządzanie poleceń przypisu, odpisu do referatu finansowego.
- Sporządzanie wydruków komputerowych ksiąg w terminach określonych przepisami prawa.
- Wydawanie zaświadczeń w przedmiocie potwierdzenia zawarcia umowy dzierżawy gruntów rolnych na podstawie art. 28 ust. 4 i art. 38 pkt 1 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników.
- Wydawanie zaświadczeń o powierzchni gospodarstwa rolnego w ha fizycznych i ha przeliczeniowych.
- Przyjmowanie od producentów rolnych wniosków o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, rejestracja wniosku z nadaniem numeru, naliczenie limitu rocznego kwoty zwrotu podatku oraz przygotowanie decyzji w tym zakresie.
- Przestrzeganie przepisów o ochronie informacji niejawnych i ochronie danych osobowych oraz tajemnicy skarbowej.
- Wykonywanie w zakresie zleconym przez przełożonych spraw związanych ze spisem rolnym.
- Prawidłowe stosowanie instrukcji kancelaryjnej:
- prawidłowe prowadzenie spisów spraw, rejestrów oraz teczek,
- odpowiedzialność za terminowe i zgodne z przepisami prawa załatwianie spraw,
- prawidłowy obieg akt, ustalony instrukcją,
- prawidłowe stosowanie pieczęci i przestrzeganie zasad sporządzania pism,
- terminowe przekazywanie akt do archiwum zakładowego.
- Wykonywanie innych zadań zlecanych przez przełożonych oraz zadań wynikających z zakresu obowiązków.
- Zastępowanie innych pracowników referatu w czasie nieobecności, urlopu lub zwolnień lekarskich.
Wymagane dokumenty:
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i staż pracy
- oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie
(wzór w załączniku),
- oświadczenie kandydata o korzystaniu w pełni z praw publicznych (wzór w załączniku),
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji (wzór w załączniku),
- życiorys zawodowy (CV)- opatrzony własnoręcznym podpisem oraz telefonem kontaktowym lub e-mailem,
- list motywacyjny- opatrzony własnoręcznym podpisem oraz telefonem kontaktowym lub e-mailem,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (wzór w załączniku),
- inne dokumenty według uznania.
Warunki i miejsce pracy:
- Miejsce pracy – Urząd Miejski w Łęcznej Plac Kościuszki 5. Budynek piętrowy.
Stanowisko pracy znajduje się na parterze budynku.
- Norma dobowa czasu pracy wynosi: 8 godzin.
- Praca w pełnym wymiarze czasu pracy- 1 etat tj. 40 godzin tygodniowo (w poniedziałki, środy, czwartki i piątki w godzinach 07:00-15:00, wtorki w godzinach 08:00-16:00).
- Praca ma charakter pracy biurowej. Praca w zespole. Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie. Bezpośredni kontakt z innymi pracownikami oraz częsty kontakt z interesantami ( obsługa telefoniczna oraz bezpośrednia).
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Oświetlenie naturalne i sztuczne.
- W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, umowę o pracę zawiera się na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy, z wynagrodzeniem zgodnym z Regulaminem Wynagradzania Pracowników Urzędu Miejskiego w Łęcznej oraz rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych.
- Dla pracownika podejmującego po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym w czasie trwania zawartej z nim umowy o pracę na czas określony organizuje się służbę przygotowawczą:
- służba przygotowawcza ma na celu teoretyczne i praktyczne przygotowanie pracownika do należytego wykonywania obowiązków służbowych.
- służba przygotowawcza trwa nie dłużej niż 3 miesiące i kończy się egzaminem.
- pozytywny wynik egzaminu kończącego służbę przygotowawczą jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Łęcznej w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu październik 2022 r. (w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia) wynosił co najmniej 6 %.
Miejsce i termin składania dokumentów:
Ofertę i wszystkie wymagane dokumenty należy złożyć osobiście na kancelarii Urzędu Miejskiego lub przesłać na adres Urzędu Miejskiego w Łęcznej, Plac Kościuszki 5 w zamkniętej kopercie z dopiskiem:
„Nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. wymiaru podatków i opłat lokalnych ”
do dnia 28 listopada 2022 r. do godz.15.00
(decyduje data i godzina faktycznego wpływu do Urzędu).
Uwagi:
- w celu ułatwienia kontaktu związanego z przeprowadzeniem naboru prosimy o wskazanie telefonu kontaktowego;
- oferty, które wpłyną do Urzędu niekompletne lub po wyżej wskazanym terminie nie będą rozpatrywane;
- oświadczenia i dokumenty składane w drodze przeprowadzanego naboru muszą być podpisane własnoręcznie;
- dokumenty (oferta) kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie naboru (rekrutacji), zostaną dołączone do jego akt osobowych;
- dokumenty (oferty) pozostałych osób, biorących udział w naborze, które nie zostały w jego wyniku zatrudnione, będą przechowywane w czasie do 3 miesięcy, na prośbę osoby bezpośrednio zainteresowanej, będą zwrócone, w przeciwnym wypadku zostaną zniszczone po tym terminie;
- o terminie i miejscu kolejnego etapu rekrutacji zostaną powiadomieni telefonicznie wyłącznie kandydaci spełniający wymagania formalne określone w niniejszym ogłoszeniu,
- proponowany termin zatrudnienia: 01.01.2023 r.;
- informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Łęcznej https://umleczna.bip.lubelskie.pl/ oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego ul. Plac Kościuszki 5.
Dodano do BIP dnia 14-11-2022 13:06:18