Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Łęcznej

Logo - Urząd Miejski w Łęcznej

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Nabór na wolne stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat lokalnych w REFERACIE PODATKOWYM

Symbol oferty
KK.2110.6.2022
Jednostka ogłaszająca
Urząd Miejski w Łęcznej Plac Kościuszki 5 21-010 Łęczna
Data ogłoszenia
2022-11-14
Termin składania dokumentów
2022-11-28
Wymagane wykształcenie

wykształcenie wyższe ( preferowane- finanse, administracja publiczna, prawo)

Wymagania związane ze stanowiskiem

Wymagania niezbędne:

  1. posiadanie obywatelstwa polskiego,
  2. wykształcenie wyższe (preferowane- finanse, administracja publiczna, prawo),
  3. posiadanie co najmniej 6 - miesięcznego doświadczenia w administracji publicznej,
  4. biegła obsługa komputera (znajomość pakietu MS Office- Word, Excel, Outlook),
  5. umiejętność pracy z interesantami,
  6. brak prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  7. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełnych praw publicznych,
  8. nieposzlakowana opinia

Znajomość przepisów prawa:

  1. ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym,
  2. ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym,
  3. ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych,
  4. ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. ordynacja podatkowa,
  5. ustawa z dnia 10 marca 2006 r. o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,
  6. ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego
  7. ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
  8. ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
  9. przepisy wykonawcze do w/w ustaw

Wymagania dodatkowe:

  1. znajomość obsługi programu podatkowego Mikrobit,
  2. umiejętność obsługi urządzeń technicznych (skaner, drukarka, kserokopiarka, fax),
  3. znajomość struktur Urzędu Miejskiego w Łęcznej oraz gminnych jednostek organizacyjnych i pomocniczych,
  4. predyspozycje osobowościowe: samodzielność w działaniu, umiejętność zorganizowania pracy własnej, umiejętność pracy w zespole, rzetelność, sumienność, komunikatywność
Zakres obowiązków

Zakres wykonywania zadań na stanowisku:

  1. Dokonywanie wymiaru podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości dla gospodarstw rolnych prowadzonych przez osoby fizyczne, oraz podatek rolny i leśny osoby prawne oraz jednostki nieposiadające osobowości prawnej - obsługa komputera w tym zakresie:

- wprowadzanie zmian geodezyjnych oraz prowadzenie rejestru zmian geodezyjnych,

- prowadzenie rejestru przypisów i odpisów,

- wydawanie decyzji ustalających i korygujących wymiar,

- prowadzenie kart gospodarstw,

  1. W przypadku odwołania podatników od decyzji dokonywanych na zajmowanym stanowisku, przekazywanie akt sprawy do Samorządowego Kolegium Odwoławczego.
  2. Wydawanie decyzji o odroczeniu terminu płatności podatku lub o rozłożeniu na raty.
  3. Wydawanie decyzji o ulgach w podatku rolnym (ulgi inwestycyjne, z tytułu  nabycia gruntów).
  4. Kontrola zgodności składanych informacji.
  5. Sprawdzanie opodatkowania budynków na podstawie pozwoleń na budowę i użytkowania budynków.
  6. Sprawdzanie osób fizycznych rejestrujących działalność gospodarczą pod względem zgłoszenia obowiązku podatkowego.
  7. Załatwianie interesantów w zakresie w/w spraw.
  8. Sporządzanie poleceń przypisu, odpisu do referatu finansowego.
  9. Uzgadnianie danych księgowych: przypisów, odpisów z   referatem finansowym.
  10. Sporządzanie informacji o skutkach obniżenia górnych stawek podatków za okres sprawozdawczy i przekazanie ich kierownikowi referatu.
  11. Sporządzanie informacji o skutkach udzielonych ulg i zwolnień za okres sprawozdawczy i przekazanie ich kierownikowi referatu.
  12. Sporządzanie informacji o umorzeniu zaległych podatków, odroczeniu bądź rozłożeniu na raty za okres sprawozdawczy i przekazanie ich kierownikowi referatu.
  13. Wystawianie wniosków do sądu rejonowego o stwierdzenie nabycia spadku po zmarłych podatnikach.
  14. Dokonywanie przypisów i odpisów podatków dla sołtysów (nakazy i decyzje doręczone przez sołtysów).
  15. Sporządzanie poleceń przypisu, odpisu do referatu finansowego.
  16. Sporządzanie wydruków komputerowych ksiąg w terminach określonych przepisami prawa.
  17. Wydawanie zaświadczeń w przedmiocie potwierdzenia zawarcia umowy dzierżawy gruntów rolnych na podstawie art. 28 ust. 4 i art. 38 pkt 1  ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników.
  18. Wydawanie zaświadczeń o powierzchni gospodarstwa rolnego w ha fizycznych i ha przeliczeniowych.
  19. Przyjmowanie od producentów rolnych wniosków o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, rejestracja wniosku z nadaniem numeru, naliczenie limitu rocznego kwoty zwrotu podatku oraz przygotowanie decyzji w tym zakresie.
  20. Przestrzeganie przepisów o ochronie informacji niejawnych i ochronie danych osobowych oraz tajemnicy skarbowej.
  21. Wykonywanie w zakresie zleconym przez przełożonych spraw związanych ze spisem rolnym.
  22. Prawidłowe stosowanie instrukcji kancelaryjnej:

- prawidłowe prowadzenie spisów spraw, rejestrów oraz teczek,

- odpowiedzialność za terminowe i zgodne z przepisami prawa załatwianie spraw,

- prawidłowy obieg akt, ustalony instrukcją,

- prawidłowe stosowanie pieczęci i przestrzeganie zasad sporządzania pism,

- terminowe przekazywanie akt do archiwum zakładowego.

  1. Wykonywanie innych zadań zlecanych przez przełożonych oraz zadań wynikających z zakresu obowiązków.
  2. Zastępowanie innych pracowników referatu w czasie nieobecności, urlopu lub zwolnień lekarskich.

 

Wymagane dokumenty

Wymagane dokumenty:

  1. kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i staż pracy
  2. oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie

(wzór w załączniku),

  1. oświadczenie kandydata o korzystaniu w pełni z praw publicznych (wzór w załączniku),
  2. oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji (wzór w załączniku),
  3. życiorys zawodowy (CV)- opatrzony własnoręcznym podpisem oraz telefonem kontaktowym lub e-mailem,
  4. list motywacyjny- opatrzony własnoręcznym podpisem oraz telefonem kontaktowym lub e-mailem,
  5. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (wzór w załączniku),
  6. inne dokumenty według uznania.
Warunki pracy

Warunki i miejsce pracy:

  1. Miejsce pracy – Urząd Miejski w Łęcznej Plac Kościuszki 5. Budynek piętrowy.

Stanowisko pracy znajduje się na parterze budynku.

  1. Norma dobowa czasu pracy wynosi: 8 godzin.
  2. Praca w pełnym wymiarze czasu pracy- 1 etat tj. 40 godzin tygodniowo (w poniedziałki, środy, czwartki i piątki w godzinach 07:00-15:00, wtorki w godzinach 08:00-16:00).
  3. Praca ma charakter pracy biurowej. Praca w zespole. Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie. Bezpośredni kontakt z innymi pracownikami oraz częsty kontakt z interesantami ( obsługa telefoniczna oraz bezpośrednia).
  4. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
  5. Oświetlenie naturalne i sztuczne.
  6. W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, umowę o pracę zawiera się na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy, z wynagrodzeniem zgodnym z Regulaminem Wynagradzania Pracowników Urzędu Miejskiego w Łęcznej oraz rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych.
  7. Dla pracownika podejmującego po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym w czasie trwania zawartej z nim umowy o pracę na czas określony organizuje się służbę przygotowawczą:

- służba przygotowawcza ma na celu teoretyczne i praktyczne przygotowanie pracownika do należytego wykonywania obowiązków służbowych.

- służba przygotowawcza trwa nie dłużej niż 3 miesiące i kończy się egzaminem.

- pozytywny wynik egzaminu kończącego służbę przygotowawczą jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Łęcznej w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu  październik 2022 r. (w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia)  wynosił co najmniej  6 %.

Miejsce składania dokumentów

Miejsce i termin składania dokumentów:

Ofertę i wszystkie wymagane dokumenty należy złożyć osobiście na kancelarii Urzędu Miejskiego  lub przesłać na adres Urzędu Miejskiego w Łęcznej, Plac Kościuszki 5         w zamkniętej kopercie z dopiskiem:

„Nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. wymiaru podatków i opłat lokalnych ”

do dnia  28 listopada  2022 r. do godz.15.00

(decyduje data i godzina faktycznego wpływu do Urzędu).

Uwagi

Uwagi:

  1. w celu ułatwienia kontaktu związanego z przeprowadzeniem naboru prosimy o wskazanie telefonu kontaktowego;
  2. oferty, które wpłyną do Urzędu niekompletne lub po wyżej wskazanym terminie nie będą rozpatrywane;
  3. oświadczenia i dokumenty składane w drodze przeprowadzanego naboru muszą być podpisane własnoręcznie;
  1. dokumenty (oferta) kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie naboru (rekrutacji), zostaną dołączone do jego akt osobowych;
  2. dokumenty (oferty) pozostałych osób, biorących udział w naborze, które nie zostały w jego wyniku zatrudnione, będą przechowywane w czasie do 3 miesięcy, na prośbę osoby bezpośrednio zainteresowanej, będą zwrócone, w przeciwnym wypadku zostaną zniszczone po tym terminie;
  3. o terminie i miejscu kolejnego etapu rekrutacji zostaną powiadomieni telefonicznie wyłącznie kandydaci spełniający wymagania formalne określone w niniejszym ogłoszeniu,
  4. proponowany termin zatrudnienia: 01.01.2023 r.;
  5. informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Łęcznej https://umleczna.bip.lubelskie.pl/ oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego ul. Plac Kościuszki 5.
Załączniki

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Monika Medyńska
Dodano do BIP dnia 14-11-2022 13:06:18